Тема. Вільям Шекспір – великий поет і драматург доби Відродження. Сонети Шекспіра
Мета: висвітлити основні факти життя й творчості Шекспіра, познайомити із суттю «шекспірівського питання», розкрити ідейно - художній зміст його сонетів; розвивати навички аналізу сонета, вміння готувати повідомлення на задану тему; активізувати лексичний матеріал теми, практикувати вживання загальних та спеціальних питань; розвивати навички аудіювання, діалогічного мовлення, мовної здогадки та інтуїції, виразного декламування поезії та вміння пошуково-дослідницької діяльності; виховувати позитивні моральні якості, формувати естетичні смаки та розвивати емоційну сферу особистості.
Тип уроку: інтегрований (світова література та англійська мова). Вивчення нового матеріалу.
Обладнання: портрет Вільяма Шекспіра, тексти сонетів в оригіналі та перекладах, ілюстрації, музика: Албіноні «Адажио», Родріго «Адажио», проектні матеріали учнів, мультимедійні засоби, роздатковий матеріал, добірка творів В.Шекспіра та книжок про нього.
Тема. Даніель Дефо та його роман „Життя й незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо”
Мета: ознайомити учнів з життям та творчістю Даніеля Дефо; історією створення роману „Робінзон Крузо”, шляхом добору матеріалів для усного журналу та створення комп’ютерних слайдів сприяти розвитку творчої уяви, асоціативного мислення учнів; виховувати культуру спілкування, прищеплювати любов до пригодницької літератури.
Тип уроку: усний журнал
Обладнання: портрет Д.Дефо, карта світу, комп’ютерні слайди.
Тема. Життєвими стежинами Й.В. Гете
Мета: умовно провести дев’ятикласників життєвою дорогою німецького поета, допомогти усвідомити всю складність життєвого і творчого шляху Гете; розвивати пізнавальну діяльність учнів, вміння здобувати і викладати інформацію; виховувати на прикладі життя поета почуття гідності, сили волі, незламності, життєву активність.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: портрет Й.В.Гете, бібліотека творів, ілюстрації до творів, учнівські презентації.
- Образ Петербурга в романі Ф. Достоєвського "Злочин і кара" (Завантажити)
Тема. Образ Петербурга в романі Ф.Достоєвського «Злочин і кара»
Мета: допомогти учням глибше усвідомити ідейно – художні особливості роману, майстерність автора у зображенні особливостей Петербургу та вплив стану суспільства на формування ідеї Раскольникова; розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, висловлювати свої міркування, виявляти міжлітературні зв’язки; виховувати повагу до історичних та літературних пам’яток, загальнолюдських життєвих цінностей, прагнення їх дотримуватися.
Обладнання: портрет Ф.Достоєвського,тексти роману «Злочин і кара», комп‘ютерна презентація.
Тип уроку: заочна екскурсія
Тема. Трагічне кохання Фауста і Маргарити
Мета: організувати «заочну зустріч» дев’ятикласникам із героїнею трагедії; допомогти усвідомити причини трагічного кохання Фауста і Маргарити; шляхом самохарактеристики та характеристики іншими персонажами твору довести, що кохання – це мірило моральної досконалості чи ницості людини; виховувати почуття гідності, цінності особистого щастя, толерантності.
Обладнання: портрет Й.В.Гете, бібліотека його творів, тексти трагедії «Фауст», ілюстрації до твору.
Тип уроку: інтегрований урок-пошуку істини. Шоу-програма «Позаочі»
Тема. Моральні цінності в казці «Пані Метелиця». Характеристика образів персонажів. Антитеза в творі
Мета: допомогти учням усвідомити значення моральних цінностей, уславлених у казці, художні особливості твору; формувати навички виділення ключових епізодів, художніх засобів; вміння давати оцінку людським якостям персонажів казки з огляду на їхні вчинки, ставлення до роботи, інших людей; виховувати кращі моральні якості.
Тип уроку: урок - ярмарок
Обладнання: портрет братів Грімм, буктрейлер до казки «Пані Метелиця», мультимедійна презентація, декорації до інсценізації уривків з казки.
|